بیزینس یا تجاری کردن پروفایل اینستاگرام برای افزایش فالور یا فروش در اینستاگرام بسیار موثر است پس با آموزش تبدیل اکانت شخصی به پیج بیزینس پروفایل اینستاگرام با ما همراه باشید.
وقتی در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستید با پیج هایی برخورد می کنید که دارای تفاوت خاصی با پیج های معمولی هستند از جمله(دارای گزینه تماس، مسیر و ایمیل)می باشد.این پیج ها در حقیقت از حالت عادی به بیزینس تبدیل شده اند که از مزایای بیزنیس بودن پیج استفاده کنند.پیج های بیزینس خدمات بیشتری به نسبت پیج عادی به صاحبان پیج کسب کار ارائه می دهند که در راستای بهبود کسب کار از آن استفاده کنند.برای داشتن پیج بیزینسی اولیین مرحله داشتن حساب کاربری عادی است.
۱)برای شروع وارد حساب کاربری خود شوید
۲)در گوشه بالا پروفایل خود گزینه ۳نقطه یا ۳خط تیره را بزنید و قسمت تنظیمات یا(settings)را انتخاب کنیداین بخش مربوط به تنظیمات حساب کاربری می باشد.
۳)در قسمتACCOUNT SETTINGS گزینه Switsh to Business Account را انتخاب کنید.
۴)در این مرحله از شما میخواهدContinue تا به مرحله اتصال به فیس بوک بروید.
۵)در این مرحله میتوانید صفحه فیس بوک خودتان را به اکانت اینستاگرام وصل کنید و البته میتوانید وصل هم نکنید این مورد اختیاری است ولی اگر اکانت اینستاگرام خودتان را به فیس بوک وصل کردید حتما در فیس بوک فعالیت داشته باشید.
۶)در این قسمت میتوانید اطلاعات جهت نمایش در پروفایل از جمله(شماره تماس،مسیر و ایمیل)را وارد کنید وارد کردن یکی از این ۳مورد الزامی است.
تبریک حساب شما به یک بیزینس پروفایل تبدیل شده و می توانید از امکانات آن استفاده کنید.
نکته.اگر خواستید اکانت را به حالت قبل برگردانید از قسمت تنظیمات گزینه Switsh to Personal Account را بزنید تا اکانت از حالت بیزینس خارج شود.
مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام
اگر اکانتت خود را به حالت بیزینس تبدیل کردید با ترفند۱۹ همراه باشید تا درباره عملکرد هر کدام از ویژگی های بیزینس پروفایل توضیحاتی ارائه دهیم.
اضافه شدن دکمه Contact به اینستاگرام
یکی از تفاوت های پروفایل عادی با بیزینس اکانت وجود گزینه Contact در قسمت Edit Profile می باشد که با انتخاب این گزینه سه قابلیت برای شما در دسترس است.این قابلیت ها شامل (Call،directions،email)
می باشدعملکرد هر یک به شرح زیر است.
گزینه Get directions:می توانید آدرس شرکت یا محل کار را وارد کنید
گزینه Call:با انتخاب این گزینه میتوانید شماره تلفن را وارد کنید.
گزینه Email:با انتخاب این گزینه میتوانید ایمیل خود را وارد کنید.
آنالیز و آمار بازدید پست ها و کاربران اینستاگرام
با استفاده از ابزار Insight میتوانید آمار بازدید پست ها و رفتار فالور های خودتان را آنالیز کنید.شما در بخش بیزینس پروفایل اینستاگرام آمار دقیق تری از سن،جنسیت و محل سکونت فالور های خودتان و میزان تعامل آن ها با پیج اینستاگرام خودتان و… به دست بیاورید همچنین اگر از قابلیت مکانی ربات اینستاگرام جهت بالابردن فالور های خودتان استفاده کرده اید با این ویژگی میتوانید به صحت آن پی ببرید.
برای دسترسی به این بخش کافی است که آیکون نموداری در قسمت بالا پروفایل بیزینس قرار دارد را لمس کنید و از این طریق اطلاعات مفیدی کسب کنید.
زمانی که پست جدیدی در اینستاگرام قرار می دهید در این قسمت میتوانید به اطلاعات زیر دسترسی پیدا کنید
Impression:مجموع تعداد دفعاتی که پست شما در ۷ روز دیده شد.
Reach:تعداد بازدید های یونیک(غیرتکراری) را مشاهده میکنید.
Profilr weiw:تعداد افرادی که در ۷ روز از پروفایل شما بازدید کردند.
Website click:تعداد دفعات کلیک بر روی لینک سایت تان است.
توجه داشته باشید Ippression با Reach متفاوت است.ممکن است یک نفر چند بار پست شما را دیده باشد که هربار مشاهده یک Imperssion محسوب می شود.
اما Reach تعداد مشاهده های واقعی است اگر یک نفر چندبار پست شما را مشاهده کند تنها یک Reach محسوب می شود.
قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام
یکی از محبوب ترین قابلیت های اینستاگرام اشتراک گذاری عکس و ویدئو در استوری اینستاگرام است.با استفاده از استوری اینستاگرام خود میتوانید به معرفی برند و کالاهای خود به کاربرانتان بپردازید.یکی دیگر از ویژگی های پروفایل تجاری اینستاگرام ویژگی قراردادن لینک در استوری اینستاگرام است البته علاوه بر تجاری بودن داشتن حداقل۱۰۰۰۰فالور نیاز است.
تبلیغات در اینستاگرام با Promote Ads
برای بیشتر دیده شدن عکس و ویدئو های خود در پیج و استوری اینستاگرام میتوانید از گزینه promote که زیر هر پست قرار داده شده است استفاده کنیداین نوع تبلیغ که به تبلیغ اسپانسری معروف است همانند تبلیغ گوگل بوده ولی محدودیت های خاصی دارد.البته این ویژگی برای کاربران ایرانی در دسترس نیست
دیدگاهها 1