سلام خدمت همراهان سایت آموزشی ترفند۱۹
در این مقاله به بازاریابی اینترنتی و مزایای آن خواهم پرداخت ، همراه من باشید.
اینترنت چهره بازاریابی را تغییر داده است و بسیاری از موانع ورود به این حوزه را از سر راه خود برداشته است تا هر شخص مشتاق و علاقه مند بتواند استعداد خودش را در این مسیر امتحان کند و حتی کار آفرینی کند. در ادامه مطلب به مزایای بازاریابی اینترنتی می پردازم.
بازاریابی اینترنتی حائز اهمیت می باشد زیرا راهی را جلوی ما قرار داده است که در تصمیم گیری های مشتریان خود مشارکت کنید و با آن ها هماهنگ و همراه شوید. تحلیل گران زیادی مثل گارتنر در مطالعات خود نشان دادند که رسانه های اینترنتی و اجتماعی بر افزایش تعداد مصرف کنندگان در بازار محصولات تاثیر بسزایی دارند. به عبارت بهتر بازاریابی اینترنتی شما را قادر می سازد روابط خودتان را با مشتری سامان دهی کنید و از طریق ارتباط مستمر و مفید چشم انداز های بیشتری تعریف بنمایید و هزینه های خودتان را کاهش دهید.
در ادامه مطلب به ۱۰ مورد از مزایای بازاریابی اینترنتی که باری کسب و کار ها ارائه شده است را خدمت شما معرفی می کنم.
مزایای بازاریابی اینترنتی:
۱- دسترسی بسیار راحت:
به کمک بازاریابی اینترنتی بسیاری از موانع سر راه شما کنار رفته است. شما می توانید خدمات و محصولات خودتان را بدون نیاز به یک موقعیت محلی در تمام نقاط شهر و کشور به فروش برسانید. همچنین می توانید بسیار فراتر از این کار کنید و بدون نیاز به شبکه ای از توزیع کنندگان برون مرزی محصول و خدمات خود را به کمک بازاریابی اینترنتی به خارج از کشور معرفی و صادر نمایید.
۲- کاهش هزینه ها:
به طور قطع بازاریابی اینترنتی نسبت به یک فروشگاه خرده فروشی فیزیکی هزینه های کمتری را در بر می گیرد. شما برای انجام فعالیت در یک محیط فیزیکی برخی هزینه های ثابت و تکراری مانند اجاره یا خرید محل فرروش ، تجهیزات مورد نیاز و بسیاری از موارد دیگر را دارید که در مورد بازاریابی اینترنتی تمام این موارد به حداقل خواهند رسید. و شما در هر نقطه از دنیا می توانید کار بازاریابی خود را به سهولت و فقط به کمک دستگاه کامپیوتر و اینترنت انجام بدهید.
۳- شخصی سازی:
بازاریابی اینترنتی شما را مجبور می کند پیشنهادات مناسب و مشخصی برای هر مشتری داشته باشید. چرا که شما با بررسی پروفایل مشتری خود در سراسر وب و انواع شبکه های مجازی با سلیقه و شخصیت و مقدار بودجه او آشنا می شوید و آن چه را مورد توجه و نیاز وی می باشد معرفی می کنید. در این مسیر کسب اطلاعات درست از سراسر وب و برنامه ریزی برای تبلیغات شخصی سازی کار مهمی است که ارزش فروش ما را بالا می برد.
۴- برقراری ارتباط:
اینترنت یک فضای بسیار خوب برای ایجاد روابط مثبت و مستمر با مشتریان فراهم کرده است. که می تواند در حفظ مشتری کمک شایانی به شما کند. هنگامی که مشتری محصولی را از فروشگاه اینترنتی شما خریداری کرده است ، می توانید با ارسال یک ایمیل درستی و سلامت معامله را پیگیری کنید و با یک تشکر دوستانه و جذاب ارتباط با مشتری را برقرار کنید. برای حفظ ارتباط با مشتریان باید تلاش کنید به طور مرتب پیشنهادات ویژه برای آن ها داشته باشید. همچنین می توانید از مشتریان برای ارسال نظر هایشان در مورد محصول و خدمات در سایت دعوت کنید و به ایجاد حس مشترک بین مشتریان کمک کنید.
۵- استفاده کامل از رسانه های اجتماعی
بازاریابی اینترنتی شما را قادر می سازد تا از اهمیت رسانه های اجتماعی بهتر بهره مند شوید. مطالعه اخیر که در مدرسه کسب و کار هاروارد صورت گرفت نشان داد که بیشن شبکه های اجتماعی و رشد درآمد آنلاین ارتباط بسیار تنگاتنگی است چنان که گروهی از مصرف کنندگان که تحت تاثیر شبکه های اجتماعی هستند باعث رشد فروش ۵ درصدی محصولات شدند. شما می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی در کمپین های بازاریابی اینترنتی خود از این نفوذ شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.
۶- فعالیت شبانه روزی:
بازاریابی اینترنتی منحصر به ساعت مشخصی از شبانه روز نمی باشد و باید گفت بازاریابی اینترنتی اصلا ساعت نمی شناسد و مشتریان در هر ساعت از شبانه روز به راحتی می توانند خرید خود را انجام دهند و دیگر شب مانعی برای فروش محصولات محسوب نمی گردد.
۷- حرکت با سلیقه روز جامعه
بازاریابی اینترنتی به دلیل بهره مندی از بستر پویا و هم سو با تغییرات جامعه می تواند به سرعت با سلیقه مشتریان هماهنگ شود. ایجاد تغییرات شدید برای بازاریابی سنتی با هزینه و زمان و مقاومت ذهنی بسیار زیادی همراه است در حالی که بازاریابی اینترنتی این مشکلات را ندارد و به سرعت و راحتی و دقت با نیاز روز جامعه و مشتریان هماهنگ می شود.
۸- کاهش اشتباهات مربوط به حوزه نیروی انسانی:
در شکل سنتی بازاریابی از توضیح و معرفی محصول تا فروش و خدمات پس از فروش همواره خطای انسانی نقش زیادی داشته است که در بسیاری از موارد منجر به نارضایتی مشتریان شده است. اما بازاریابی اینترنتی با یک سیستم ثابت و یک دست از بسیاری از این خطا های انسانی دوری کرده است و نیاز مشتریان را با کمترین درصد خط برآورده می سازد.
۹- کمک به کاهش قیمت تمام شده برای مشتریان:
همان گونه که بازاریابی اینترنتی برای صاحب کسب و کار کاهش هزینه ها را به دنبال دارد برای مشتریان نیز صرفه اقتصادی زیادی را دارد. یک مشتری علاوه بر اینکه محصول را با قیمت کمتری از فروشنده می خرد ، هزینه های رفت و آمد تا محل فروش فیزیکی و از دست دادن بخشی از زمان و هزینه های کارکردی خود را نیز نخواهد داشت و با حداقل قیمت ، حداکثر امکانات را تحویل می گیرد.
۱۰- افزایش نوآوری در خدمات و کالاها
از آن جا که بستر آنلاین جذابیت های زیادی را دارد ، خواه ناخواه علاقه مندان به بازاریابی اینترنتی هم افزایش می یابند و برای رقابت در این بازار نیاز به چیزی فراتر از خرید و فروش است. چیزی مانند نوآوری!! از این رو بازاریابی اینترنتی به نوآوری در کالا ها و خدمات منتج می شود. و فروشندگان از علاقه مندی ها و اولویت های مشتریان آگاهی پیدا می کنند و سعی می کنند محصول یا خدماتی را ارائه می دهند که بیش از سایرین ، مدنظر مشتری است و او را تبدیل به مشتری وفادار خود کنند.
در این مقاله ۱۰ مورد از مزایای بازاریابی اینترنتی را اشاره کردم و این نکته مهم را به یاد داشته باشید که از ابزار های بازاریابی اینترنتی غافل نشوید.
من به شما ابزار قدرتمند پنل فالور ممبر و نوتیفیکیشن ترفند۱۹ را به شما برای بازاریابی پیشنهاد خواهم کرد.
دیدگاهها 1