سلام خدمت شما همراهان محترم سایت ترفند۱۹
مقاله امشب را به سئو پیج و اکانت اینستاگرام اختصاص داده ایم ، با ادامه مطلب همراه باشید
امروزه سئو دیگر محدود به وبلاگ و سایت نیست بلکه فراتر از این حرف ها و در اپلیکیشن ها و حتی شبکه های اجتماعی نقش آفرینی می کند.
در شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیاری از کاربران راجب سئو پیج سوال دارند که سئو می تواند تاثیر داشته باشد ؟ در پاسخ آن ها می گویم بله نقش دارد.
پیج های اینستاگرام نیاز به بهینه سازی دارند چرا که اینستاگرام در وب یا به اصطلاح ( اینستاگرام تحت وب ) نیز فعالیت دارد.
یک وجه مشترک بین گوگل و اینستاگرام وجود دارد آن هم ، الگوریتم است که در نمایش محتوای با کیفیت به کاربران نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.
فاکتور های موثر در سئو اینستاگرام:
اولین موردی که به نظرم باید مدیران سایت ها استفاده کنند کد های اسکیما است شما توسط این کد ها می توانید به گوگل بفهمانید در مرحله اول شما مالک این پیج هستید.
کدهای اسکیمای تعیین هویت به فرم زیر است:
به همین دلیل خیلی وقت ها شما وقتی نام یک شرکت یا شخص را جست و جو می کنید مانند عکس زیر پروفایل شبکه های اجتماعی آن نیز در گوگل به نمایش در می آید.
همان طور که در بهینه سازی سایت ، نام سایت و دامنه سایت داریم در سئوی اینستاگرام نیز نام صفحه ، نام و id صفحه وجود دارد.
بعضی کاربران کلمات کلیدی مورد نظر خود را نیز در کنار نام خود قرار می دهند. فرض کنید شخصی به نام مجتبی در زمینه چاپ فعالیت دارد به جای استفاده از ( مجتبی ) از عبارت ( چاپ مجتبی ) یا عبارت های مختلف استفاده می کنند و یا حتی نام انگلیسی کلمه کلیدی خود را نیز در کنار نام صفحه می آورند.
به تصویر زیر نگاه کنید پیج های کاری یا آموزشی و یا اشخاصی که کلمه design را در یوزرنیم خود به کار برده اند.
استفاده از کلمه کلیدی در نام صفحه اینستاگرام:
بخش دیگری که موتور های جست و جو از آن استفاده می کنند بایو یا همان بیو پیج است که توضیحاتی در مورد صفحه خود در آن قرار می دهید.
در این قسمت می توانید در مورد کسب و کارتان توضیح دهید و همچنین بایستی از کلمات کلیدی استفاده کنید یا از # هشتگ های # مرتبط نیز استفاده کنید.
اگر نیاز دارید ببینید کدام هشتگ های پر کاربرد برای موضوعات مختلف استفاده شده است از سایت tagblender استفاده کنید.
بهینه سازی عکس های اکانت اینستاگرام با ALT text یا همان متن جایگزین
اینستاگرام در پلتفرم خود از تکنولوژی استفاده می کند که به نام image recognition است این قابلیت تصاویر شما را اسکن می کند و مفهوم آن را درک می کند.
عکس های شما باید واضح و با کیفیت باشد و تشخیص عکس های بی کیفیت توسط این پلتفرم بسیار ساده می باشد.
این تکنولوژی با هدف افزایش ارگانیک مخاطبان شما است. مخاطبینی که به دنبال محتوای شما هستند در حالی که صفحه شما را قبلا ندیده اند.
این کاری است که اینستاگرام بدون انجام کار خاصی از طرف شما مانند تبلیغات به دنبال پیدا کردن محتوای شما توسط دیگران است.
متن های جایگزین در عکس ها جز استراتژی های مهم در وبسایت ها هستند.
به لطف این ویژگی عکس های شما محدود به اینستاگرام نخواهند شد و آن ها وارد نتایج جست و جو گوگل خواهد شد.
افرادی که اختلالات بینیایی دارند می توانند از این ویژگی استفاده کنند. آن ها توسط صفحه خوان یا همان Screen reader به محتوای صفحات دسترسی خواهند داشت.
اضافه کردن Alt lext به تصاویر در اینستاگرام:
اکانت های مربوط به موضوع پیج خود را تگ کنید
شما می توانید ۲۰ اکانت را تگ کنید این کار علاوه بر معتبر کردن پست شما و ایجاد ارتباط موضوعی برای درک بیشتر اینستاگرام با تگ کردن آن ها موجب توجه بیشتر دیگران به اکانت شما می شود.
خلاصه مطلب سئو پیج و اکانت اینستاگرام:
۱- یوزرنیم اکانت خود را بررسی کنید.
۲- اسم صفحه خود را بررسی کنید.
۳- عکس های با کیفیت و روشن تولید کنید.
۴- حتما از Alt text یا همان متن جایگزین استفاده کنید.
۵- از هشتگ ها به صورت نرمال و عاقلانه استفاده کنید.
۶- اکانت های مرتبط را در پست ها و استوری خود تگ کنید.
نظر شما راجب سئو در اینستاگرام چیست؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید
[button color=”purple ” size=”medium” link=”https://tarfand19.ir/%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-alt-text-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/” icon=”” target=”true”]اضافه کردن Alt text به تصاویر در اینستاگرام[/button]