سلام خدمت همراهان همیشگی ترفند۱۹
موفقیت حرفه ای چیزی که همه در زندگی به دنبال آن هستند.
بازاریابان از هر فرصتی برای بازاریابی و فروش کالا و خدمات خود استفاده می کنند. در واقع آن ها فرصت شناس ، کمال طلب و انسان های موفقیت جویی هستند.
فروشندگان و بازاریان جسور و قدرت ریسک پذیری بالایی دارند. دائما در حال گرفتن تصمیمات و رسیک های مختلف هستند.
ویژگی های هر بازاریاب حرفه ای :
سحرخیز بودن
بیدار شدن در صبح زود باعث می شود زمان بیشتری برای برنامه ریزی و انجام فعالیت داشته باشید. در تمام روز حس خوب و سرزنده بودن دارید. آمار نشان داده افرادی که صبح زود بیدار می شوند خلاق تر ، با انگیزه تر و با روحیه بهتر هستند.
تمرین و با انگیزه بودن
با انجام تمرینات مناسب و برنامه ریزی شده در طول روز می توانید تبدیل به بازاریاب حرفه ای شوید.
تمرکز حواس
یه بازاریاب حرفه ای باید تلاش کند روی کار خود تمرکز کافی داشته باشد. چیزهایی که حواس و تمرکزش را پرت می کند و فقظ موجب اتلاف وقتش می شود کنار بگذارد. مثل استفاده بی مورد از لینک های شبکه های اجتماعی ، تلویزیون و …
مدرن بودن
استفاده از ابزارهای مدرن مثل شبکه های اجتماعی ، ایمیل و تسلط کافی بر تبلیغات در این شبکه ها.
نکاتی که هر بازاریاب باید به آن توجه کند
• با انگیزه و پر انرژی با مشتری خود صحبت کند
• قبل از صحبت با مشتری اطلاعاتتان را کامل کنید
• با همکارتان در مقابل مشتری بحث و جدل نکنید
• از جملات تبلیغی و پیش پا افتاده مثل ما بهترینیم استفاده نکنید.
• اگر احساس می کنید سخنران خوبی نیستید به هیچ عنوان سراغ فروشندگی و بازاریابی نروید
دیدگاه روانشناسی شخصیتی بازاریابان دو گونه است : درون گرا و برون گرا
اصولا افراد برون گرا دارای روحیه اجتماعی بالا و فعال و پر انرژی برای بازاریابی مناسب هستند، آن ها به راحتی می توانند خریدار را متقاعد کنند. پس قبل از اقدام برای بازاریاب شدن ، باید به شخصیت خود شناخت کافی داشته باشید.