اگر قصد دارید در اینستاگرام محبوب شوید باید روش های اصولی و واقعی افزایش فالور را در پیش بگیرید.
اینستاگرام یکی از محبوب و پرکاربردترین اپلیکشن شبکه های اجتماعی است که ماهانه حدود یک میلیون تبلیغ در آن ایجاد می شود. می توان گفت آمار تبلیغات اینستاگرام برای یک شبکه اجتماعی عکس محور فوق العاده بالاست. جالب است بدانید که شبکه اجتماعی اینستاگرام ۶۰۰ میلیون کاربر دارد که روزانه ۴۰۰ میلیون کاربر به آن سر میزنند و فعالیت دارند.
از سوی دیگر طبق آمار به دست آمده علاوه بر کاربران عادی، بیشتر برندها در این رسانه اجتماعی حضور دارند و محصولات و خدماتشان را به صورت عکس و فیلم به مخاطبان خود معرفی می کنند. از این رو تبلیغات اینستاگرام روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند و اهمیت آن بالا می رود.
ویژگی های منحصر به فرد تبلیغات اینستاگرام کدامند؟
برندها معمولا اهداف تبلیغاتی مختلفی دارند. از جمله مهم ترین اهدافی که برنده ها برای استفاده از تبلیغات اینستاگرام دنبال می کنند عبارتند از:
کلیک بر روی لینک سایت،نصب برنامه،مشاهده ویدئو آگاهی از برند،آگهی های محلی،فروش محصول،مشاوره… از این رو هریک از ویژگی های منحصر به فرد تبلیغات اینستاگرام به برندها و کسب و کارها کمک می کند تا بیشترین باخورد ممکن را دریافت کنند. افزودن موقعیت جغرافیایی ،تعامل آسان و مستقیم با مخاطب،اشتراک گذاری آسان،مواجه بسیاری از کاربران بیا پست های این رسانه،حجم کاربران و بازدید روزانه بالایی اینستاگرام و پایین بودن هزینه تبلیغات در اینستاگرام و ارزان بودن آن نسبت به سایر روش های تبلیغاتی از جمله مهم ترین عوامل محبوبیت این شبکه اجتماعی برای صاحبان کسب و کار است.
کاربران اینستاگرام چه کسانی هستند؟
حدود %۶۰ کاربران این شبکه اجتماعی را افراد بین ۱۸ تا ۳۰ را تشکیل داده و اکثرا بین ۱۶ تا ۴۰ سال سن دارند. بنابراین نمی توان گفت بنابراین می توان گفت که کسب و کار ها و برندهایی که به ارائه محصولات برای این رده سنی می پردازند می توانند با استراتژی قوی میزان فروش محصولات خود را چند برابر کنند. با توجه به اینکه مخاطبان این شبکه اجتماعی اکثرا از قشر جوان هستند، بنابراین می توان گفت فروش محصولاتی مرتبط با لوازم آرایشی و بهداشتی،محصولات ورزشی، لباس و لوازم سرگرم کننده و دیجیتال و… از جمله محصولاتی هستند که طرفداران زیادی را جلب می کنند اما این بدان معنی نیست که تبلیغات در اینستاگرام و افزایش فالور فقط برای چنین کسب و کارهایی است بلکه هنوز هم سایر مزیت های اینستاگرام وجود دارد.
آیا اینستاگرام محل مناسبی برای معرفی برند است؟
می توان گفت اینستاگرام ابزار مناسبی برای معرفی برند جدید و پیدا کردن مخاطبان هدف است. زیرا کاربرانی که در اینستاگرام حضور دارند روزانه ساعت ها از وقت خود را در این شبکه اجتماعی می گذارند بنابراین مواجه با تبلیغات اینستاگرام میزان جذب مشتری و آگاهی از برند را دو برابر می کند و افزایش فالور اینستاگرام بهترین راه است.
آیا تبلیغات و افزایش فالور اینستاگرام، رسانه اغجتماعی مناسبی برای برند شما است؟
با توجه به اینکه اینستاگرام یکی از رسانه های اجتماعی تبلیغاتی کم هزینه است، معمولا مورد توجه همه برندها قرار گرفته است، زیرا در صورتی هم که این رسانه کمکی به جذب مشتری و افزایش فروش یک برند نکند نیز این برند، سرمایه زیادی را از دست نخواهد داد و حد اقل دیده شده است. بنابراین اگر به دنبال یک کانال ارتباطی کم هزینه و موثر برای برند خود هستید باید بدانید که اینستاگرام و افزایش فالور اینستاگرام مهم ترین و بهترین ابزار برای تبلیغات و تعامل با مشتریان است.